3, Tengeri védekezés
Mivel feltételezhetően a támadások többsége nem a saját szigetünkről érkezik, szükségünk lesz egy elfogadható védekező flottára is. A fent leí rt formula alapján számolva a játék elején a Balliszta hajó, fejlettebb szinten az Ágyú hajó, illetve a Búvár hajó éri meg leginkább – hogy melyiket használjuk, az attól függ, hogy kristályt, vagy ként akarunk a gyártásra fordítani.
4, Különleges egységek (Felcser és Séf)
Ezeknek az egységeknek a működési mechanizmusa egyelőre nem megerősí tett. A Séf némileg növeli az egységek kitartását, a Felcser pedig némi eséllyel megakadályozhatja egységeink elhullását. A kitartás a következőképpen működik:
Ha egy egység megsérül, de nem hal meg, veszt a kitartásából. Ha bizonyos érték alá zuhan, az egység veszíthet tulajdonságaiból, sőt, akár el is menekülhet! Hosszabb csaták esetén a kitartás eldöntheti a küzdelmet.
- ¾ kitartás: A védekezés, és a támadóerő az eredeti 80 %-ára csökken.
- ½ kitartás: A védekezés, és a támadóerő az eredeti 60 %-ára csökken. Az egységek elvesztik különleges képességeiket.
- ¼ kitartás: A védekezés, és a támadóerő az eredeti 40 %-ára csökken. Az egység 60 %-os eséllyel elmenekül a csatából.
Ahogy a fentiekből is látható, a Séfekre hosszabb, 3-4 körös csatákban lesz szükségünk. Ha csak Phalanxokkal védekezünk, különösen fontosak lehetnek, hiszen ebben az esetben a jó védekezéshez csak egy elfogadható támadóérték társul.
A Felcserekre akkor van szükségünk, ha sok egységünk van (a Gőzóriások csak a Felcser bónuszának felét használhatják).